כתבות ומאמרים

 בין שתי פרוסות: כך תכינו כריך בריא וטעים

צוות דיאטניות תנובה
באמצעות מספר צעדים פשוטים, תוכלו להבטיח שהכריך שהכנתם גם מכיל את כל אבות המזון, גם משביע וגם טעים. כל הפרטים בפנים.
 
בין שתי פרוסות: כך תכינו סנדוויץ' בריא וטעים
 
בין שתי פרוסות: כך תכינו סנדוויץ' בריא וטעים
אז מה כריך"טוב" צריך להכיל בתוכו? כריך "טוב" צריך להיות מורכב ממרכיבים בריאים:

הלחם:
רצוי שיהיה מקמח מלא המהווה מקור לסיבים תזונתיים, אשר השפעותיהם הבריאותיות הוכחו בתחומים רבים. 
מומלץ שכ- 50% מהקלוריות של תפריט מאוזן ובריא, יגיעו מצריכת פחמימות, להן תפקידים רבים וחשובים כגון אספקת אנרגיה לגוף.
 
המילוי:
כדי שהכריך יספק את רוב אבות המזון רצוי שהמילוי יספק את החלבונים. מגוון גבינות, בשרים כגון עוף או הודו, ביצים או טונה, יכולים לתת מענה חלבוני מצוין לכריך.
 
תוספת של ירקות לכריך תהפוך אותו לארוחה שלמה, מזינה ומשביעה ביותר, המכילה את כל אבות המזון.
 
קבלו את 13 הצעדים להכנת כריך מושלם:
 
1- כריך מלחם חיטה מלאה משביע יותר ומחזיק מעמד טוב יותר מכריך עשוי מלחם לבן.
 
2- כריכים שופעי מילוי וכאלה שמהווים ארוחה מלאה, ישרדו את היום טוב יותר בלחמנייה או בג'בטה.
 
3- לכריך עשיר במרקמים, מומלץ לקלות את פרוסות הלחם בטוסטר או על מחבת טפלון ללא שימון ולצנן היטב לפני הרכבת המנה.
 
4- לממהרים שביניכם - השתמשו בממרח מוכן מראש, ביתי או קנוי.
 
5- איך מונעים מכריך "להירטב"? צרו חוצץ בין הלחם לבין הגבינה הרכה והניחו עלה חסה, מצע נבטים או פרוסת גבינה צהובה על הלחם, ומעליהם מירחו את הגבינה.
 
6- לכריך עם גבינה רכה בלבד, שלא כולל ירקות, התאימו לחם במרקם צפוף ודחוס כמו לחם שיפון מלא, לחם כפרי מלא, לחם דגנים מלא וכדומה.
 
7- גבינות מלוחות (בולגרית, פטה, צפתית) יש לייבש היטב עם מגבת נייר לפני הכנת הכריך.
 
8- הירקות בכריך צריכים להיות יבשים ממים. בכריכים שמכינים מראש הימנעו מהמלחת הירקות, כדי שלא יגירו נוזלים.
 
9- מכינים כריך עם חביתה או ביצה קשה? כדי לשמור על שלמות הלחם - צננו אותו מעט לפני הרכבת המנה.
 
10- כריך קר מומלץ לעטוף בניילון נצמד, כריך חם מומלץ לעטוף בנייר פרגמנט או ברדיד אלומיניום.
 
11- שם המשחק בכריכים הוא יצירתיות: נסו בכל פעם משהו חדש - גבינות, ממרחים, ירקות, לחמים ולחמניות מסוגים ובצירופים שונים.
 
12- גבינה בולגרית מעודנת הינה בעלת מרקם רך - תוכלו למרוח אותה על הלחם כבסיס לכריך.

13- חשוב לשמור כריך בקרור או לאכול אותו סמוך ככל שניתן להכנתו.
 
 

ג'בטה רוסט חזה הודו וירקות

רוסט חזה הודו הוא דרך נהדרת לשלב בשר הודו בתפריט הילדים. הרוסט של "מאמא עוף" עשוי מנתח שלם של חזה הודו צלוי בתנור וללא חומרים משמרים.
שף: קובי פרסול
 
 
 

חזרה לכל המאמרים >