בשנים האחרונות ערכנו בדיקות וניסיונות שונים לבחון את זמינותן של טכנולוגיות 'הנעה חלופית' למשאיות החלוקה של החברה, שהן משאיות כבדות יחסית, עם יחידת קירור (הצורכת גם אנרגיה). עם זאת, המשאיות הרלוונטיות עדיין לא מיובאות לישראל לצד העובדה כי הטכנולוגיות הללו עדיין בחיתוליהן. תנובה הינה החברה הראשונה בישראל שהחליטה לייבא משאית חשמלית להפצת מוצרי חלב, הכוללת יחידת קירור. המשאית תחל את פעילותה בשבועות הקרובים. בנוסף, תנובה מתקינה פאנלים סולאריים של חברת "אפולו" על גבי גג של כ-80 משאיות. הפאנלים הסולאריים ייצרו אנרגיה מתחדשת אשר צפויה לחסוך כ-5% מצריכת הדלק של המשאית.
כאמור,כבר במהלך דצמבר 2022 תנובה החלה פיילוט להפעלת משאית חשמלית מבית VOLVO (דגם FE), הראשונה מסוגה בארץ. המשאית שוקלת כ-26 טון ובעלת הספק מנוע חשמלי שווה ערך ל-350 כ"ס. היא כוללת יחידת קירור חשמלית, המגיעה לטווח של עד 250 ק"מ וניתנת להטענה כמו כל טעינת רכב חשמלי פרטי בעמדת טעינה רגילה (8-10 שעות טעינה) או מהירה (1.5-2 שעות טעינה). בדגם המשאית המדובר נעשה שימוש כיום במדינות אירופה, לרבות למטרות הפצה ושילוח. לתנובה צי של למעלה מ-300 משאיות ברחבי הארץ ועל כן, ישנה חשיבות רבה לבחינת מעבר לרכבים חשמליים גם במערך לוגיסטי מורכב של צי רכב כבד. המשאית החשמלית הראשונה תצא מהמרכז הלוגיסטי של תנובה בפתח תקווה, ותחלק מוצרי חלב בגוש דן. המשאית החשמלית צפויה להתחיל לפעול כבר בשבועות הקרובים.
זהו רכיב אחד מהתוכנית הרב שנתית של תנובה להשתמש באנרגיה ירוקה יותר לאורך שרשרת האספקה, וכך לצמצם את טביעת הרגל הפחמנית בכל היבטי הפעילות שלה, כחלק מההיערכות ליישום החלטת הממשלה שהחל משנת 2035, 50% מכלל הרכבים הכבדים שיימכרו בארץ יהיו חשמליים.