נגישות

גיליון 28 – תוספי תזונה, ספט' 09

פורומים מקצועיים - מכון תנובה למחקר

פורום מקצועי התקיים במכון תנובה למחקר בנושא "משבר יש לא רק בדיאטה"
התקיימו 4 הרצאות:
√ מינוף ופיתוח עצמי ועסקי בזמנים של משבר כלכלי
שרה ארבל, מאסטר מנטור קואץ(MCC) , חלוצת התחום בעולם ובארץ. מאמנת בעלי תפקידי מפתח בתעשייה הישראלית
√ עידן המשק הרזה – איך להצליח בעידן הכלכלי החדש, ולהמשיך להרוויח, בלי שומנים מיותרים
גיל פרץ, יו"ר המרכז לאימונים בעסקים בע"מ
√ דיאטה בזמן משבר – על הרגלי הצריכה והתזונה של הישראלי לאור המצב הכלכלי
מר אבינועם ברוג, מנכ"ל MarketWatch 
√ משבר יש לא רק בדיאטה
גב' נגה שורץ, מנהלת תחום בריאות, תשלובת החלבתנובה

מינוף ופיתוח עצמי ועסקי בזמנים של משבר כלכלי, שרה ארבל
בעידן בו האישיות היא הגורם מספר אחד להצלחה בקריירה והידע הוא ברשות הכלל, האישיות היא טביעת אצבע ייחודית של עצמנו, היא הערך בעל המנוף הכי משמעותי בקריירה שלנו.
בעתות משבר כלכלי, כאשר אנו משקיעים בעסק, בשיווק, באסטרטגיות, עלינו להשקיע בפיתוח האישיות המנהלת את כל אלה. ככל שאנו משקיעים בפיתוח השוק, כך עלינו להשקיע בפיתוח האישיות הניצבת מול השוק.
אם נדע להשקיע, לפתח ולתת ביטוי לעצמנו ולהתפתחות שלנו נגלה שאנו ממגנטים אלינו את הלקוחות התואמים את רמת ההתפתחות שלנו.
אנחנו שמים את עצמנו על המדף. אנו המוצר, ואת המוצר הזה יש ללטש, לעצב, לפתח ולמצב באופן הכי אטרקטיבי.
תפיסת חיים ממקום של שפע, מעוררת סקרנות ואטרקציה ללקוחות שלנו. תפיסת חיים זו, אינה בהכרח אומרת שהתנאי לקיומה הוא שיש לכם שפע של נכסים ואתם בעלי חוסן כלכלי יציב. השפע הוא אותו עוגן פנימי האומר לנו, לא חשוב מה יקרה, השפע הפנימי הזה תמיד יעמוד לרשותי. החוסן הפנימי שתחושה זו מייצרת, היא זו הטוענת כי "כישלון הוא לא אופציה" – בזכות נכסיי הפנימיים אדע להתמודד עם כל קושי ואתגר.
נעבור מספר תחנות בהן נכסה את תהליכי בניית המסלול להצלחה.
מהתבוננות בכל מעגל חיינו, דרך זיהוי הערכים והצרכים שלנו אל התווית החזון, היעדים, המטרות והמכוונות. מהמאקרו למיקרו, נעשה מסע מזורז אל הבנת המערכת הממגנטת.
הקריירה שלכם כבר בחרה בכם, ועכשיו – תניפו את שרביט המנצחים שלכם והיו המאסטרים של הצלחתכם.

עידן המשק הרזה – איך להצליח בעידן הכלכלי החדש, ולהמשיך להרוויח, בלי שומנים מיותרים, גיל פרץ כדי להצליח בעידן הכלכלי החדש, על כל אחד ואחת, לזכור עובדה אחת: " אם אתה לא מותג, אתה נכחד".
איך אפשר להפוך למותג אישי, כדי לפתח חסינות מול משברים כלכליים, ומתחרים שקמים וצצים ללא הרף?
על כך, נענה במפגש מרתק, מהיר, עם פרץ של הפתעות ואינטראקציה בין המרצה לבין המשתתפים והמשתתפות באירוע.
נקבל שורה של רעיונות שאפשר לכנותם "Food for Thought", מזון למחשבה.
נראה, נשמע ונחווה עד כמה הידע הרב שיש לנו מעולם התזונה, רלבנטי להצלחה אישית ועסקית.
נתחיל עם הכרות של כלל הזה"ב: זהב הם ראשי תיבות של : ז. ה. ב.
לאחר מכן, נשאל ונענה על שאלות כגון: מה נוסחת האיזון של חלבונים, שומנים ופחמימות עסקיות…. – איך לאזן בין ההווה לעתיד
איך לשווק ללא הפסקה את השירותים שלך – כמעט בלי השקעה כספית?
מה משותף למצליחנים בתחומים שונים, ואיך צריך ליישם זאת בעידן הכלכלי החדש?
איך לצחצח את כישוריך העסקיים, ללא הפסקה, ולהיות בעלת ערך ייחודי ללקוחותיך?
ולסיום, מה הקשר בין "דיאטה" לבין 5 "סודות" של גיל פרץ שסייעו לו לבנות עסקים מצליחים במקביל למותג אישי כמרצה בינלאומי לשיפור ביצועים אישיים ועסקיים.
אני מאמין שיש ניסים, אבל כדי לקחת אחריות על העתיד, צריך להתמקד לא בניסים, אלא במעשים.
כפי שנראה, אפשר להצליח גם בתקופות אתגריות יותר, אם זוכרים, ש"משבר" יכול להפוך להזדמנויות עסקיות, ולא פחות חשוב, מקור לתנובה אישית.

דיאטה בזמן משבר – על הרגלי הצריכה והתזונה של הישראלי לאור המצב הכלכלי
אבינועם ברוג

עיקרי ממצאים לדוח מסכם של החלק האיכותי למחקר Market Watch

מאפיינים עיקריים למצב
מתוך הממצאים עולה כי בישראל 2009 מתקיים תהליך של שינוי בהרגלי הצריכה, אשר צפוי להתגבר ככל שהמיתון יעמיק. צמצום ההוצאות מתבטא בכל תחומי החיים. הבסיס לשינויים ולתמורות טמון בחלקו בשל הירידה בכח הכלכלי, אך יותר מכך בשל החרדה כי העתיד עלול להיות עוד יותר גרוע ולכן יש מקום לחסוך בכל דרך אפשרית.
בהתייחסות למותגים, מגמה אחת מתאפיינת בחזרה אל מקורות הביטחון, מבחינה צרכנית נראה זאת בחזרה למותגים הוותיקים והמוכרים. מגמה שנייה מתאפיינת דווקא בנכונות לוותר על העדפת המותגים ורגישות למחיר.

שינויים בהרגלי צריכת מזון
הפחתת גודל סל הקניה, מצמצמים קנייה וממחזרים מזון כדי לא לזרוק
קיצוץ ברמת הפינוקים הקטנים – דברי מתיקה, עוגיות ועוגות, חטיפים, מוצרי פרימיום כמו גבינות מיוחדות, סלמון מעושן.
מוצרי פרימיום קונים ברשתות דיסקאונט ומוצרים בסיסיים איפה שנוח
מצמצמים יותר במוצרים המיועדים להורים ופחות לילדים
מוותרים על הנאמנות לרשת או הנוחות בריכוזיות הקנייה ומפצלים את הקנייה בהתאם למבצעים
פחות אוכלים במסעדות ומזהים יתרון באכילה בבית מבחינה בריאותית.
לעיתים מפנקים את עצמם במאכלים יקרים בבית כפיצוי על צמצום היציאה למסעדות
פחות מתפשרים על המרכיבים של בישול ואפייה בבית
לוקחים אוכל מוכן / כריכים לעבודה, במקום לאכול בחוץ
משקיעים ברטבים טובים ותוספות לסנדוויץ' כפיצוי על מה שלא קונים בחוץ (בעיקר רווקים ומעמד גבוה(
מדווחים על ירידה בצריכת אוכל מוכן, אך עדיין רואים במוכן אלטרנטיבה מועדפת על פני הזמנה מבחוץ או קנייה בחוץ.