ארוחת ערב משפחתית

ארוחת ערב משפחתית

צוות דיאטניות תנובה

לארוחת ערב משפחתית יש חשיבות רבה מבחינה תזונתית, רגשית וחינוכית. בכתבה שלפניכם תמצאו מגוון טיפים מועילים שיסייעו לכם לשכנע גם את הילדים להצטרף לשולחן וליהנות מארוחת ערב מזינה, בריאה וטעימה.

בעידן הנוכחי בו יש לכל אחד מאיתנו כל כך הרבה מטלות אבל כל כך מעט זמן, עדין יש 'מוסד' אחד שממש כדאי להתאמץ ולא לוותר עליו- הארוחה המשפחתית. לארוחת ערב משפחתית יש חשיבות רבה מבחינה תזונתית, רגשית וחינוכית. בכתבה שלפניכם תמצאו מגוון טיפים מועילים שיסייעו לכם לשכנע גם את הילדים להצטרף לשולחן וליהנות מארוחת ערב מזינה, בריאה וטעימה כחלק מתזונה נכונה ומאוזנת.

הידעתם?

מחקרים מראים שלארוחת ערב משפחתית חשיבות רבה מבחינה תזונתית, רגשית וחינוכית. בעזרתה ניתן לשפר את תזונת הילדים, למנוע השמנת יתר ולשפר מיומנויות רגשיות, חברתיות ולימודיות.

  • לארוחת ערב משפחתית יש השפעה מכרעת במניעת השמנה ובשמירה על איכות התזונה של ילדים. מחקרים מצאו כי ילדים שאכלו ארוחת ערב משפחתית אכלו יותר פירות וירקות, מוצרי חלב, פחות מזון מטוגן, שומן רווי וטראנס ומשקאות קלים וצרכו יותר סידן, ברזל, ויטמינים וסיבים בהשוואה לילדים שלא נהגו לאכול ארוחות ערב משפחתיות.
  • מחקרים מראים כי הורים וילדים משוחחים, בממוצע, 14.5 דקות ביום. ארוחת ערב משותפת הינה הזדמנות לשיחה, אשר תחזק את הקשר בין בני הבית.
  • ארוחת ערב משפחתית מעודדת את חוזקה ועוצמתה של המשפחה בכך שהיא תורמת לתחושת השייכות והשותפות של בני הבית (ובעיקר של הילדים).
  • ילדים שאכלו  ארוחת ערב משפחתית השיגו תוצאות טובות יותר בביה"ס, היו בעלי ביטחון עצמי גבוה יותר והראו מיומנויות חברתיות משופרות, בהשוואה לילדים שלא נהגו להשתתף בארוחות משפחתיות.
  • בעזרת ארוחת ערב משפחתית אפשר לתת לילדים להרגיש בעלי ערך. תנו לילדים תפקידים והתייעצו איתם על התפריט, כלי הגשה וכו'. הדבר  יחזק את הדימוי העצמי שלהם ותחושת הערך.

איך עושים את זה?

  • התייעצו עם הילדים על התפריט ושתפו אותם בהכנה.
  • תנו לילדים לאכול איך שהם אוהבים. אפשרו להם למשל ל"נגב" את הגבינה עם הירק או הפרי גם אם זה מלכלך.
  • הארוחה לא חייבת להיות מפוארת. שימו על השולחן לחם או קרקרים מדגנים מלאים, גבינת תנובה 5% וקוטג' תנובה 5%, טונה, סרדינים או חביתה, ירקות עם מעט שמן זית והרי לכם ארוחה מאוזנת, בריאה וטעימה.
  • הארוחה לא חייבת להיות מסובכת להכנה, גם אם בחרתם בארוחה חמה- אפשר להוציא מהמקפיא שניצלים מוכנים ולצרף להם פסטה או תפוח אדמה וירקות.
  • במקרים רבים, ילדים יאכלו טוב יותר מזונות שהם עצמם הכינו.
  • ילדים יכולים להכין חצאי פלפל במילוי הגבינות עם הבית, מטבלים שונים,  או פשוט למרוח גבינה  על קרקרים.
  • עשו סדרי עדיפויות, תכננו מראש ואל  תגידו אי אפשר. מחקרים הראו שגם לערב אחד בשבוע יש השפעה! ואת זה כבר יש לנו בארוחת שישי, אבל בהחלט כדאי ועדיף לשאוף ליותר מזה.
 
ואם אתם מוטרדים מזה שמגיע הזמן של ארוחת ערב ופתאום כל ילד בא עם הדרישות שלו כמו למשל:
"בלי חביתה",
"אני רוצה פסטה"
"בשבילי סלט בלי עגבניה.."

ולכם, מצד אחד בא להגיד "פה זה לא מסעדה.." ומצד שני בא לפנק ולהכין לכל אחד מה שהוא רוצה, אתם מוזמנים להיכנס לכלי שיעזור לכם להכין ארוחה משפחתית המורכבת מהמאכלים שבני המשפחה אוהבים. בחרו מתוך רשימה קיימת אילו מאכלים בני משפחתכם הכי אוהבים, וקבלו הצעה לארוחה המותאמת במיוחד למשפחתכם, לחצו כאן.