חטיף בריא נכון, וזה הכי הכי

חטיף? בריא? נכון, וזה הכי הכי

צוות דיאטניות תנובה

אמא, למה כולם מביאים חטיפים לבית ספר ורק אני לא? אבא, תן לי משהו טעים לבית הספר... נשמע מוכר? מן הסתם גם אתם מתלבטים כל פעם מחדש איך 'לפנק' מצד אחד את הילד ולהוסיף לו משהו טעים במיוחד לארוחת העשר שלו, ומצד שני גם אתם רוצים שהוא יאכל באופן בריא.

למה חשוב בכלל שהילד יאכל ארוחת ביניים?  

הילדים זקוקים למזון שיספק להם אנרגיה ויאפשר להם להיות מרוכזים לאורך זמן ארוך יחסית, יספק להם את אבות המזון ואת מירב הוויטמינים והמינרלים.
 
לשם כך ולצורך ויסות תהליכי חילוף החומרים מומלץ לאכול כל 3-4 שעות. זהו בעצם חלון הזדמנויות לתזונה נכונה ובריאה החשובה לגדילה ולכן מומלץ לקיים ארוחת ביניים נוספת גם אחר הצהריים.

אז מה עושים?

הנה הפתרונות שלנו שהם גם בריאים וגם טעימים ובעזרתם תוכלו לגוון את ארוחת העשר ולעשות אותה שווה במיוחד:

  • ניתן לחתוך פירות כגון מלון, אבטיח, תות, קיווי, מנגו וכו' לריבועים או עיגולים ולשפד אותם על שיפוד קצר. המהדרין יחתכו את הפירות בעזרת חותכנים בצורות שונות ומשונות- כוכבים, משולשים, לבבות.
  • ניתן להוסיף לחטיף הבריאות הזה גם ריבועי גבינה צהובה ובכך להעשיר אותו בפרוטאין, חלבון וסידן החיוניים לגדילה והתפתחות. (כדאי לשבור את הקצה של השיפוד כך שלא יהיה חד  מדי). אגב, ניתן בהחלט להכין גם שיפודי ירקות אהובים.
  • חטיף אנרגיה ביתי ובו הרבה מרכיבים בריאים- למתכון לחצו כאן. וכן, בהחלט אפשר לוותר על  הסוכריות הצבעוניות.
  • הפירות כבר בפנים- מאפים מקמח מלא בהם 'מוחבאים' פירות מזינים: מאפינס תפוחים מקמח / לחם בננה/ עוגת גזר.
  • צ'יפס בריא - עיגולי בטטה שיובשו בתנור ומהווים מקור לויטמין A, B6, C ומשמשים כאלטרנטיבה צבעונית ונטולת שומן לכל אותם חטיפים שמנוניים.
  • תפוחי עץ מיובשים- קנויים או מוכנים בתנור ביתי.
  • קלח תירס או שניים כדי שיהיה אפשר לתת גם לחברים...
  • קופסה ובה פולי חומוס מבושלים ומעט מומלחים.
  • עוגיות גרנולה ביתיות מקמח מלא או חטיף מגרנולה שיש בו רק מרכיבים בריאים- למתכון לחצו כאן.
  • קופסה ובה פופקורן ביתי. ניתן להוסיף מעט מלח ופפריקה או להבדיל מעט סוכר חום וקינמון!
  • מקלות גבינה.
  • ראפ של טורטיה מקמח מלא או קמח תירס ובתוכה: טונה וחסה/גבינה בולגרית וממרח זיתים/ חומוס, ביצה קשה ומלפפון חמוץ/ גבינת שמנת ומלפפון.
  בתאבון