כך תפחיתו צריכת סוכר בבית עם שלושה ניסויים מפתיעים

כך תפחיתו צריכת סוכר בבית עם שלושה ניסויים מפתיעים

צוות דיאטניות תנובה

אחד מנושאי המחקר הפופולאריים ביותר בתחום התזונה הוא הסוכר והצריכה המופרזת שלו בקרב ילדים ומבוגרים. הכנו עבורכם שלושה ניסויים פשוטים שניתן לערוך בבית על מנת להצליח להפחית את כמות הסוכר הנצרכת.

1. קינמון ווניל במקום סוכר
בארוחת הערב הבאה שתכינו למשפחה, הכינו לכל אחד שני בלינצ'סים. בבלינצ'ס אחד ערבבו במלית שתי כפיות סוכר ובבלינצ'ס השני ערבבו במלית כפית סוכר אחת עם קינמון ווניל. שימו לב ששני הבלינצ'סים יאכלו באותה מידת תאווה. הסיבה לכך נעוצה בעובדה שהקינמון והווניל מעצימים את הטעם המתוק. כך ניתן להפחית את כמות הסוכר מבלי לוותר על הטעם. חשוב לזכור שאין לגלות את דבר קיום הניסוי לנבדקים...

2. המבחר המסנוור
כאשר הילדים שלכם חשים תאווה לחטיפים, הניחו מולם צלחת עשירה במגוון רחב של ממתקים. יום למחרת הגישו להם צלחת עם כמות זהה של ממתקים רק שהפעם בחרו רק סוג אחד של ממתק (מרשמלו, שוקולד או סוכריות גומי למשל). שימו לב שכשמדובר על סוג אחד של חטיף או ממתק, הצריכה קטנה יותר. לא חייבים כמובן להגיש ממתקים ואפשר תחת זאת להגיש צלחת עשירה בפירות חתוכים, צבעוניים, טריים ומוכנים לאכילה.
 
3. מבחן התה
הכינו לכם שש כוסות תה וסדרו אותן בשורה. את הכוס הראשונה אל תמתיקו, את הכוס השניה המתיקו בכפית סוכר, את הכוס השלישית המתיקו בשתי כפות סוכר, את הכוס הרביעית המתיקו בארבע כפיות סוכר וכן הלאה. כעת נתחיל בניסוי: קחו לגימה מהכוס הראשונה שבה אין סוכר כלל, לאחר מכן עברו לכוס השנייה שבה יש כף סוכר אחת וכן הלאה עד אשר רמת המתיקות תשביע את רצונכם.

בשלב הבא התחילו את הניסוי שנית רק שהפעם התחילו את הלגימות מהכוס המתוקה ביותר שבה יש חמש כפיות סוכר ועברו הלאה לכוס שלידה וכן הלאה. בד"כ כשמתחילים בכוס שבה יש הכי פחות סוכר, אנשים מדווחים שכבר הכוס השלישית מתוקה דיה. עם זאת, במידה ומתחילים מהכוס המתוקה ביותר, ישנו צורך בכמות סוכר גדולה יותר על מנת להגיע לטעם המתאים.

המשמעות היא שרמת המתיקות היא עניין שמתרגלים אליו. כעת יישמו זאת בחיי היומיום. באפשרותכם להפחית באופן הדרגתי את כמות הסוכר שאתם מוסיפים לשתייה ולמזונות שלכם ועדיין ליהנות מאותה רמת מתיקות סובייקטיבית. 

בסרטון שלפניכם הדיאטנית רותי אבירי תנחה אתכם צעד אחר צעד ותסביר לכם על הניסויים הפשוטים והחכמים האלו שיסייעו לכם ללמוד על הרגלי האכילה שלכם ושל ילדכם ולהבין כיצד ניתן להפחית את צריכת הסוכר היומיומית. ​