איך שומרים שהילדים יקבלו כל יום את רכיבי התזונה המומלצים

איך שומרים שהילדים יקבלו כל יום את רכיבי התזונה המומלצים

צוות דיאטניות תנובה

איך שומרים שהילדים יקבלו כל יום את רכיבי התזונה המומלצים?

השיטה הטובה ביותר להבטיח שילדינו יאכלו מזון בריא היא לדאוג שכל ארוחה שלהם תכיל את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים. רוצים לדעת איך עושים את זה - כל הפרטים בכתבה שלפניכם.

כולנו רוצים שהילדים הפרטיים שלנו יהיו בריאים ואנחנו בהחלט יודעים שלתזונה יש תפקיד חשוב בדרך להשגת המטרה הזו. הבעיה היא שבנושא התזונה, אנחנו נתקלים השכם והערב בהמלצות שונות שלא פשוט לעקוב אחריהן וליישם אותן ולעיתים קשה לנו לדעת באילו מהן לבחור על מנת לספק לילד הפרטי שלנו תזונה נכונה ומאוזנת.
זה מתחיל בכך שאנו נדרשים  בין השאר לעקוב אחרי כל מה שהילד אוכל במהלך היום: האם אכל מספיק ירקות? האם צרך מספיק מוצרי חלב? האם הוא קיבל את כל כמות החלבונים הנדרשת? במידה ולא, כמובן שעלינו לנסות ולדאוג שישלים את החסר. בוודאי תסכימו שזאת משימה לא פשוטה.
נכון, גם אם נגיש לילדים את הכל במדויק לפי ההמלצות, זה לא אומר שהם יסכימו לאכול, אבל לדעת איך לעודד את הילדים לאכול את המזון הנכון זה כבר סיפור אחר (להרחבה בנושא).

אז איך בכל זאת מעודדים לתזונה נכונה?

השיטה הטובה ביותר להבטיח שילדינו יאכלו מזון בריא ויהנו מתזונה נכונה היא לדאוג שכל ארוחה שלהם תכיל את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים. רוצים לדעת איך עושים את זה? - כל הפרטים בכתבה שלפניכם.
 
אחת השיטות הנוחות שיכולות לעזור לנו להגיש לילדים מזון שיעמוד בהמלצות התזונתיות היא לדאוג שכל ארוחה תכיל את כל אבות המזון: פחמימות, חלבונים, שומנים בריאים, ויטמינים ומינרלים.
לדוגמא, לארוחת בוקר: לחם מלא (פחמימה), גבינה לבנה (חלבון), זיתים (שומן), עגבנייה ומלפפון (ויטמינים ומינרלים) או בצהריים: עוף (חלבון), תפוח אדמה (פחמימה) וברוקולי (ויטמינים ומינרלים).
 
כדי לעזור לכם לעשות זאת בקלות ובצורה מגוונת, אתם מוזמנים להיעזר בכלי שבעזרתו תוכלו לבנות ארוחות מאוזנות שיתאימו להעדפות המזון של ילדיכם ושלכם.  לחצו כאן. 
 
והערה חשובה - כדאי ורצוי לנסות לדאוג לתזונה יומית מאוזנת ומגוונת עבור הילדים, אך אם בכל זאת לא מצליחים להשיג שיתוף פעולה מהילד, או שהילד התקבע רק על מאכל אחד והוא מבקש ממנו שלוש פעמים ביום, אין צורך להילחץ!
הילד לא חייב לקבל כל יום את כל אבות המזון במדויק לפי ההמלצות, הגיוון בצריכת המזון של הילד יכול להתפרש על פני שבוע שלם ולפעמים גם יותר מכך.
וכמובן, לא פחות חשוב ממה הילד אוכל, חשוב גם איך הוא אוכל.


רוצים לנסות מתכונים שיעזרו לכם להגיע לתזונה נכונה ומאוזנת? בבקשה:
שייק חלב ופירות העונה -אורלי כהן – בעלת הבלוג חיים וטעים
עוף ואורז בסגנון סיני מהיר