עשרה טיפים מפתיעים לשיפור התזונה שלכם ושל ילדכם

עשרה טיפים מפתיעים לשיפור התזונה שלכם ושל ילדכם

צוות דיאטניות תנובה

לא משנה מה תעשו, ילדים כמו בכל העולם, תמיד יעדיפו שוקולד על פני עגבנייה. אבל... אם אתם מבינים את החשיבות של תזונה נכונה ורואים בכך דרך לאורח חיים בריא, הכנו עבורכם עשרה טיפים מפתיעים ויצירתיים, לשיפור התזונה שלכם ושל ילדכם.

פשוט, כייף וטעים
עבור הורים רבים, הכנת מזון בריא ומזין היא די קלה, והחלק הקשה הוא לגרום לילדים לאכול אותו. במקרים רבים הארוחות הופכות להיות מתסכלות, מה שמעלה תהיות ודאגות האם הילד מקבל מספיק חומרים מזינים?  האם הוא מקבל מספיק סידן וברזל ? ואולי יותר מדי שומן? אם זה קורה גם בבית שלכם, הגיע הזמן לשינוי.
 
דברים טובים באים באריזות קטנות
ארוחות בריאות הן בהחלט חלק חשוב במכלול התזונה הנכונה לילדים, אבל מסתבר שחייבים להיות קצת יותר יצירתיים, בכדי לגרום לילדים לאכול אותן. הילדים יוכלו להתענג על ארוחות כאלו שיספקו להם מגוון רחב של מרכיבים בריאים וטעימים, אך במקביל אסור למנוע מהם את הדברים שהם כל כך אוהבים. לפני הכל, אנחנו ממליצים לכם לתת לילדים לסייע לכם בהכנת האוכל, להתייעץ איתם, להוסיף פן ייחודי ומעניין לתבשילים, והכי חשוב, לתת להם להבין כמה חשוב לאכול אוכל בריא.
 
היי, מה יש לאכול?
האוכל חשוב להתפתחות הפיזית והנפשית של הילדים, בין אם יש לכם תינוקות קטנים בבית או בני נוער. ילד בריא הופך להיות אדם בוגר ובריא, ובעזרת הדרכה נכונה והקניית הרגלים, זה בהחלט יצליח! דפוסי אכילה נכונים מתחילים כבר מגיל קטן, מה שמשפיע גם על תוחלת החיים וגם על הימנעות מסיכונים בריאותיים הנוגעים להשמנת יתר, ובכלל זה מגיפת ההשמנה שמרבים לדבר עליה בשנים האחרונות. 
 
תזונה בריאה לכם ולילדים – להתחיל לחיות נכון! 
1. שתייה בכוס גבוהה וצרה  - מומלץ שהילדים ישתו רק מים. מוצאים את עצמכם בכ"ז צריכים להתמודד עם שתיה מתוקה?  הקפידו להגיש אותה בכוס גבוהה וצרה. הכוס מכילה פחות נוזלים מאשר כוס נמוכה ורחבה. 
2. הגישו את האוכל בצלחת קטנה - אותה כמות המזון תראה גדולה יותר על צלחת קטנה מאשר על גדולה. 
3. צלמו את האוכל – בעידן הטכנולוגיה והאינסטגרם, זה הפך להיות תחביב חובק עולם. צלמו את כל האוכל הפחות בריא שאתם אוכלים, וזה יעזור לכם להגביר את המודעות אליו ולהקטין את אכילתו.
4. הורידו את מגוון החטיפים – אפשר להחזיק חטיפים בבית אבל במגוון קטן. הימנעות מקניית חטיפים עלולה לגרום לילדים הרגשת חוסר ורצון עז יותר לאכול אותם מחוץ לבית. 
5. מלאו את המלחייה בעשבי תיבול – עשבי תיבול מיובשים וטחונים דק, בריאים הרבה יותר, ולצריכת מלח השתמשו בפלפליה ממנה יוצאת כמות קטנה יותר של מלח.
6. ספרו את כמות שקשוק המלחייה – הורדת כמות המלח באוכל היא קריטית, ויש להתרגל  לכך בהדרגה. בכל פעם הורידו את מספר השקשוקים.
7. הגישו אוכל בצלחות אדומות – הצבע האדום מחבר אותנו בתת מודע ל- "עצור". הקפידו להגיש לילדים ממתקים וחטיפים בצלחת אדומה, ותופתעו לגלות שהם יאכלו פחות.
8. הורידו את כמות החטיפים - חטיפים מלוחים מיצרים רצון לשתיה ממותקת. הגבלת אכילת החטיפים המלוחים תביא להפחתה בכמות המלח והסוכר גם יחד.
9. הורידו את כמות הסוכר בשתייה – הפחתה הדרגתית של כמות הסוכר בתה, או כמות הקקאו בשוקו, תוביל להפחתה משמעותית בצריכת הקלוריות.
10. הפחיתו מכמות הסוכר בבישול – נסו להשתמש בקינמון או תמצית וניל כתחליף לסוכר, ותגלו כי תחושת המתיקות תהייה זהה. 
 
בסרטון שלפניכם תוכלו לצפות בדיאטנית רותי אבירי מסבירה על הטיפים לתזונה נכונה, באמצעות תמונות המחשה. צפייה מהנה!