אז מה אוכלים היום

אז מה אוכלים היום?

1. ארוחת בוקר:ארוחת הבוקר היא הארוחה החשובה ביותר- היא מספקת את האנרגיה הזמינה לפעילות המוח ואיברים חיוניים בגוף. אל תוותרו לעצמכם ולא לילדכם והקדישו מספר דקות לאכילה ושתיה בבוקר.
 
מה כדאי לאכול?

  • דגני בוקר עם כוס חלב או גביע יוגורט יופלה לבן
  • 1 יוגורט יופלה לבן 5% שומן עם גרנולה
  • כוס חלב או שוקו עם לחם מרוח ב- לאבנה פיראוס 9%,  גבינה לבנה תנובה 5%, פרוסת עמק 15%, אבוקדו, או כף טחינה
  • פירות העונה עם יופלה לבן 3%
2. כריך לבית הספר או לעבודה
 
אכילת ארוחת ביניים מאפשרת לילד ולמבוגר להית מרוכז בלימודים או בעבודה ומקנה שליטה על הכמויות וסוג האוכל בארוחת צהריים. כשקונים אוכל מחוץ לבית אין לנו יכולת לשלוט על איכות  המזון ועל רמת ההיגיינה
 
מה כדאי לשים בכריך?
  • קוטג' תנובה 5%
  • אבוקדו
  • לאבנה פיראוס 5%
  • עמק לייט 9%
  • חומוס
  • טחינה
  • ביצה קשה
  • פסטרמה
  • טונה
לצד הכריכים רצוי להוסיף ירקות ופירות טריים
 
3. ארוחת צהריים
כשמגיעים הביתה אחרי יום לימודים או עבודה, בדרך כלל אנחנו מאוד רעבים ולכן עדיף שארוחת הצהרים תהיה מוכנה מראש ונגישה על השולחן
 
מה כדאי להכין?
  •  מרקים: עוף , אורז, עדשים, ירקות
  •  ירקות מבושלים וטריים
  •  מנות עיקריות בשריות או תחליף לבשר כמו קטניות
  •  תוספת פחמימה: פירה, תפוחי אדמה אפויים, אורז, ספגטי, אפונה, מג'דרה 
4. ארוחת בין ערביים
חשוב לרכז את אכילת אחר הצהריים ולא להפוך את הזמן הזה לטיול מתמיד לכיוון המקרר. אכילת מוצרי חלב בארוחה זו מבטיחה אספקת סידן גבוהה החשובה לבניית מסת עצם אצל ילדים בפרט.
 
מה כדאי לאכול?
  • גביע נשנושי קוטג'
  • סלט גזר עם מיץ פרי בתוספת פרוסת לחם עם גבינת תנובה 5%
  • דגני בוקר עם חלב תנובה
  • כוס חלב תנובה או שוקו תנובה עם פרוסת עוגת גבינה או בסקוויט
  • דייסת אורז או חיטה מלאה עם חלב תנובה 1%
  • גרגרי חומוס מבושלים עם מעט מלח ופלפל בתוספת מעדן תנובה
5. ארוחת ערב
ארוחת הערב מציינת את סוף היום להורים ולילדים ולעיתים קיים פיתוי לקצר תהליכים ולהזמין אוכל מוכן. למרות הפיתוי הזה, השתדלו להשקיע בארוחת הערב.
ארוחה משפחתית שכל בני המשפחה יושבים סביב השולחן, ללא הפרעה של טלפונים או טלוויזיה, מאפשרת אווירת אכילה מתאימה,  ומספקת זמן איכות עם הילדים.
 
מה כדאי לאכול?
  • ירקות חתוכים או סלט
  • מרק ירקות או ירקות מוקפצים
  • לחם מחיטה מלאה/ דגני בוקר/ פסטה/ תפוחי אדמה
  • מוצרי חלב/ טונה/ביצים/קטניות
  • טחינה/אבוקדו/זיתים/ שמן זית