טיפים וטריקים לבישול בריא

טיפים וטריקים לבישול בריא

ביחד עם שפים ודיאטניות המייעצים לתנובה, גיבשנו כמה עקרונות שיעזרו לכם לבשל בריא, אבל גם טעים.

  • ​אידוי, הקפצה, אפייה וקלייה- העדיפו אותם כשיטות בישול עיקריות. ירקות המתאימים לקלייה הם: גמבה, פלפלים, קישואים, בצל, שום, חצילים ופטריות. הקפצה מאפשרת הכנת תבשילים עם מעט שמן. באפייה מומלץ להשתמש בנייר פרגמנט או בתרסיס שמן. 
  • רוטב עגבניות, הבסיס להכל- הוסיפו ירקות כמו סלק וגזר, גמבה ובצל לרוטב העגבניות והשתמשו בו כרוטב בסיסי במטבח שיכול לשמש כרוטב לשקשוקה, קציצות, פסטה, לזניה וכד'. רוצים לקחת את זה לכיוון איטלקי? תוסיפו אורגנו או בזיליקום. מעדיפים מזרחי? תבלו במעט כמון. נסו לבד ותראו: ככל שתגוונו את הטעמים בסיר, תצטרכו פחות מלח וסוכר כי הרוטב ידבר בעד עצמו. אפשר כמובן להכין כמות גדולה, לחלק לקופסאות קטנות,להקפיא ולשלוף בעת הצורך. 
  • עוף ובשר הכי בריאים- כשאתם קונים עוף ובשר בקשו מהקצב להסיר את כל השומן הנראה לעין (כל מה שלבן הוא שומן)  וכן בקשו להסיר את העור מחלקי עוף. אל תחששו, אפשר להכין עוף ובשר טעימים ועסיסיים גם בלי שומן בכלל. הטריק כאן, כאשר למשל מכינים קדרת שוקיים עוף בתנור, הוא להשתמש בהמון ירקות.

תתפלאו אבל יש חלק בשר שרזים אפילו מחזה עוף- למשל כתף בקר מס' 4 וסינטה שדלים בשומן.

  • רק לא מעובד- נסו להפחית עד כמה שאפשר שימוש במוצרי מזון מעובדים כמו אורז לבן וקמח לבן, ולהעדיף שימוש בדגנים מלאים (אורז מלא, חיטה מלאה ובורגול), קטניות (אפונה, עדשים, חומוס, פול, שעועית לבנה ),פירות וירקות. 
  • העלו את הערך התזונתי של הארוחה- שלבו מזונות כמו דגנים וקטניות באותו התבשיל: מג'דרה, קוסקוס עם גרגירי חומוס, שעועית לבנה עם אורז.
  • טיגון, לא בבית שלי- יש להימנע כמה שאפשר מטיגון- חימום ושריפת השמן לאורך זמן, גורמים לשחרור חומרים שגורמים למחלות לב ולסרטן.
  • אוהבים מנגל? השרו את הבשר והעוף בחומץ , שמן זית ומיץ לימון לפני ששמים על המנגל, כך מפחיתים את הנזק של יצירת חומרים מסרטנים בעת הצלייה.
  • לא חייבים הרבה מלח- צמצמו את השימוש במלח ואבקות מרק- ניתן להשתמש בתבלינים יבשים וצמחי תבלין על מנת להשיג טעם טוב.