מילון המונחים – כיצד לקרוא את תוויות המזון

מילון המונחים – כיצד לקרוא את תוויות המזון?

טבלת הסימון התזונתי מתייחסת ל-100 גרם מוצר או ל-100 מ"ל. בדרך כלל המנה אותה אנו צורכים אינה כזאת ולכן אנו צריכים לחשב את הערכים למנה אותה אנו אוכלים. רצוי לבדוק כמה גרם יש בכל האריזה וכמה מתוכה נאכל. גודל המנה הנאכלת היא זו הקובעת את כמות הקלוריות וכל רכיבי התזונה הנוספים שמצוינים בטבלה.

למה מתכוונת התווית?

  • "0% שומן " – במוצר אין שומן, אך יכול להיות בו סוכר
  • "ללא סוכר" – במוצר אין סוכר אך הוא יכול להכיל ממתקים כוהליים כמו סורביטול, העשויים להשפיע על רמת הסוכר בדם. בד"כ מוצרים ללא סוכר מכילים כמות לא מבוטלת של שומן
  • "ללא תוספת סוכר" – המוצר אינו מכיל תוספת סוכר, אך יכול להכיל סוכר כחלק ממרכיביו הטבעיים.
  • "קל או לייט" – המוצר מכיל עד 2/3 מהרכיב שיש במוצר המקורי.
  • "דל קלורית" – עד 20 קלוריות ל 100 מ"ל משקה, עד 40 קלוריות ל 100 גר' מזון.
  • "דל שומן" – יכיל עד 2 גר' שומן ל 100 גר' מזון.
  • "מופחת שומן" – יכיל עד 2/3 מכמות השומן במוצר הרגיל.
  • "דל כולסטרול" – יכיל עד 30 מ"ג כולסטרול ל 100 גר' מזון.
  • "ללא כולסטרול" – המזון בצורתו הטבעית אינו מכיל כולסטרול.
  • "דל נתרן" – יכיל עד 100 מ"ג נתרן ל 100 גר' מזון.
  • "נטול" – הרכיב הוצא מהמזון, כמו קפה נטול קפאין.