הכריך הבריא

הכריך הבריא

צוות דיאטניות תנובה

חושבים שכריך נותנים לילדים רק בגינה או בטיול? אז בואו נשבור את המיתוס - כריך מהווה אמנם פתרון קל, זמין ונוח להכנה, אבל זה לא הופך אותו לפחות מזין. ההיפך הוא הנכון - כריך יכול להוות ארוחה מלאה, משביעה, בריאה ומזינה.

מה צריך להכיל בתוכו כריך "טוב"?

כריך "טוב" צריך להיות מורכב ממרכיבים בריאים:
הלחם
רצוי שיהיה מקמח מלא המהווה מקור מצוין לסיבים תזונתיים, אשר השפעותיהם הבריאותיות הוכחו בתחומים רבים. חשוב לזכור כי 50% מהקלוריות של תפריט מאוזן ובריא מומלץ שיגיעו מצריכת פחמימות אשר להן תפקידים רבים וחשובים כגון אספקת אנרגיה לגוף.
המילוי 
כדי שהכריך יספק את רב אבות המזון רצוי שהמילוי יספק את החלבונים. מגוון גבינות, בשרים קרים כגון עוף או הודו, ביצים או טונה יכולים לתת מענה חלבוני מצוין לכריך. תוספת של ירקות, תהפוך את הכריך לארוחה שלמה ומזינה, ויכולה לתרום בהשגת ההמלצות התזונתיות.

חשוב להתאים את הכריך באופן אישי לילד

  • הכריך צריך להיות נח לאחיזה לפי גודל כפות ידיו של הילד.
  • עובי הכריך צריך להתאים למפתח פיו של הילד.
  • הלחם צריך להיות במרקם רך ו"בלי הקשה" עבור הפעוטות.
  • הכריך צריך להיות "מודבק" היטב עם המילוי כדי שלא יתפזר בזמן האכילה.
  • את הירק אפשר לתת לילד לצד הכריך, כרסק לפעוטות או לאחיזה ביד עבוד הילדים הגדולים יותר. 

קבלו הצעות לכריכים שילדים אוהבים:
כריך לחם שבעה דגנים חביתה ירוקה עם גבינת פיראוס
כריך גבינה בלי כיבודים