מקור מפתיע לסידן וויטמינים – שוקו!

מקור מפתיע לסידן וויטמינים – שוקו!

צוות דיאטניות תנובה

לתזונת התינוק בשנת חייו הראשונה יש השפעה מכרעת על התפתחותו, גדילתו ואף על ההעדפות וההרגלים שהילד יפתח בהמשך חייו. בחודשים הראשונים תזונתו מבוססת על חלב אם או תמ"ל ואז מגיע סוף כל סוף השלב המרגש בו מעבירים את הנסיך הקטן ממזון נוזלי למזון מוצק.

הפעם נציג מקור מפתיע במיוחד לסידן ולויטמינים – שוקו, ונתבונן על תרומתו לתזונה נכונה אצל ילדים.

סידן

אחד החומרים החשובים ביותר לגוף הוא סידן. כמעט כולם יודעים שלסידן חלק מרכזי בבניית העצמות והשיניים – כשעצמות חזקות הן תולדה של צריכה של הרבה סידן בגיל צעיר. אבל יש לסידן תפקידים חשובים נוספים, ואחד התפקידים הנוספים והמשמעותיים ביותר של הסידן הוא הולכת אותות חשמליים במערכת העצבים.
 
הגוף האנושי מתקשר באמצעות אותות אלו, ומשתמש בחומרים מוליכים כמו מלח וסידן כדי להעביר אותם ממקום למקום – לכן, סידן חשוב מאוד גם לתפקודי השרירים. לבסוף, לסידן גם חשיבות גבוהה בקרישת הדם במקרים של דימומים ופציעות.
 
הגילאים שבין שנה ל-שלוש שנים הם תחילת הזמן שבו הגוף מתחיל לבנות עצמות חזקות ובריאות, ולכן קריטי לספק לו את מנת הסידן הדרושה לו.
 
הצריכה המומלצת ליום בגילאים אלו היא 700 מיליגרם של סידן ליום, רק כ-30 פחות מאדם מבוגר שגופו גדול מגוף הפעוט עד פי עשרה ! יחסית לגודלם הקטן פעוטות צריכים פי 7 יותר סידן ממבוגרים. לכן, בגילאים אלו חשוב מאוד למצוא מקור טוב לסידן שהילדים ישמחו לשתות.

שוקו?

שוקו, כמו משקאות מבוססי חלב אחרים, מכיל כמות גדולה של סידן. כוס ממוצעת של שוקו תנובה מכילה כ-320 מ"ג סידן, ושתי כוסות יספקו כמעט את כל הצריכה המומלצת של סידן ליום. בנוסף לזה, שוקו מכיל וויטמין D, שחשוב מאוד לילדים בגילאים הללו, כמו גם וויטמין 6B. לבסוף, שוקו מכיל גם חלבונים שעוזרים לבניית השרירים בגוף.
 
לצד אלו, שוקו תנובה גם מכיל 40% פחות סוכר מוסף , ובכוס אחת של שוקו יש פחות מ -2 כפיות סוכר מוסף. כמו כן, שוקו תנובה הוא דל לקטוז, ולכן מתאים גם לילדים (או מבוגרים!) הרגישים ללקטוז.
 
והכי חשוב – שוקו זה טעים וכיף; אין ילד שלא נהנה לשתות כוס שוקו בבוקר או לצד הארוחה. בצורה זו אפשר לוודא שהילדים מקבלים את מנת הסידן היומית שלהם, בלי שהם יתלוננו או יתווכחו; אז שתו לרוויה!