אני לא אוכלת הרבה..

אני לא אוכלת הרבה, לא צורכת סוכר ולא מרזה! למה

צוות דיאטניות תנובה

אני לא אוכלת הרבה, לא צורכת סוכר ולא מרזה! למה?

ישנם רבים שלמרות ההקפדה על הרגלי תזונה נכונים ולמרות ההימנעות מצריכת סוכר באופן שגרתי, עדיין לא מצליחים לרדת במשקל. כיצד זה ייתכן? ובכן, פנו לעצמכם כמה דקות וקראו על ארבע אפשרויות שלרוב מסבירות את המצב הלא נעים והמתסכל הזה.

נשנוש לאחר ארוחה לא מספקת
לא מעט אנשים מצליחים להתאפק ולא לצרוך כמויות גדולות של מזון במהלך ארוחת הצהריים או במהלך ארוחת חג גדולה לצורך העניין. לרוע המזל, בעקבות כך הם יוצאים מן הארוחה כשאינם שבעים, ומאוחר יותר מפצים על החסר בצריכת חטיפים מוגברת. החטיפים שאנו מנשנשים לרוב מכילים כמויות גדולות של שומן וסוכר ולפיכך גם כמות קטנה מהם עלולה לעלות לנו ביוקר מבחינה קלורית.

דילוג על ארוחה
מצב אחר שיכול להסביר את חוסר ההצלחה לרדת במשקל חרף ההרגשה הסובייקטיבית הוא המצב שבו האדם מדלג על ארוחה על מנת להימנע מצריכת הקלוריות שהיא מכילה. מצב כזה יכול להוביל למצב שבו כאשר יצרוך את הארוחה הבאה שלו, הוא יגיע אליה כ"כ רעב, שיאכל כמות גדולה בהרבה ממה שהיה זקוק באמת מה שיפצה על החסר הקלורי שבדילוג על הארוחה הראשונה.

החגיגה של סוף השבוע
לא מעט אנשים מאמינים כי לו רק יקפידו על תזונה נכונה ומאוזנת במהלך ימי החול, יוכלו לפרוק כל עול במהלך סוף השבוע, ועדיין לרדת במשקל. לרוע המזל מדובר על טעות נפוצה מאוד. גם אם מקפידים שלא לחרוג מסך קלוריות מסוים במהלך השבוע, די בחריגות של יום או יומיים בכדי לפצות על החוסר ואפילו לעלות במשקל. לכן, קחו זאת לתשומת לבכם.

הסוכר שהחליט לשחק מחבואים
גם אם אתם לא נוהגים לצרוך ממתקים או חטיפים, ואפילו אם אינכם מוסיפים למזונותיכם סוכר, דעו כי הסוכר מתחבא לא אחת במזונות שאתם נוהגים לצרוך באופן יומיומי. חפשו על תוויות המזון את הסוכר המחופש והיווכחו בעצמכם. הסוכר יכול להופיע תחת שמות שונים כגון סוכרוז, פרוקטוז, מלטוז, דבש, סוכר פירות או סילאן. ככל שהסוכר מופיע בשלב מוקדם ברשימת הרכיבים כך כמותו רבה יותר. ההמלצה היא להימנע מצריכת מזונות שמכילים סוכר או לכל הפחות לבחור מזונות שבהם הסוכר לא מופיע ברשימה בשלושת המקומות הראשונים ברשימה.

בסרטון שלפניכם תוכלו לצפות בדיאטנית רותי אבירי מסבירה אודות התעלומה הגדולה שעומדת מאחורי הקושי להרזות חרף המאמצים וההקפדה. צפייה נעימה!