נגישות

תזונת בני נוער

גילאי 13-18

שאלות נפוצות - תזונת בני נוער

מה מומלץ לאכול במהלך יום לימודים ארוך

מה מומלץ לאכול במהלך יום לימודים ארוך?

צוות דיאטניות תנובה

בימים ארוכים במיוחד, חשוב להדריך את בני הנוער לא לצום כל היום עד שהם מגיעים הביתה. מחוץ לארוחת העשר, מומלץ לקחת כריך נוסף לשעות הצהריים שיכיל מילוי חלבוני משביע כגון גבינה צהובה, חזה עוף, טונה או פסטרמה, או לאכול אפילו משהו קטן כגון פרי

באופן כללי, את גיל ההתבגרות מאפיינת גדילה והתפתחות פיזית ומנטלית מוגברת, ולכן יש צורך מוגבר באנרגיה, חלבון, ויטמינים ומינרלים רבים. חשיבות התזונה המאוזנת בגיל ההתבגרות רבה במיוחד בעיקר משום שנזק שנגרם בתהליך הגדילה עלול להיות בלתי הפיך בשנים מאוחרות יותר.

כחלק מההתפתחות בגיל ההתבגרות, הנערים מפתחים בעיקר את מסת השריר ואצל הנערות מתפתחת בעיקר רקמת השומן באגן ובירכיים. "התמלאות" זו, שהיא חלק בלתי נפרד מהתפתחותן, מרתיעה נערות רבות והן מתחילות לעשות דיאטות לא מבוקרות שגורמות לתת תזונה ולפגיעה בהתפתחות. לכן, חשוב לטפח אכילה מסודרת שאין בה נסיון לחסוך, אך גם איננה מייצרת עודפים.

מחקרים מראים ששתיה מתוקה היא אחת הגורמים להשמנה בקרב בני נוער. אם אינכם יכולים לשכנע את ילדכם לשתות מים, המליצו להם על משקה על בסיס חלב כגון שוקו שיכיל גם ערכים תזונתיים ולא רק קלוריות ריקות. גם משקאות דיאטטיים אינם מומלצים אך הם עדיפים על פני משקאות ממותקים באם צריכתם מועטה.

חלק מההוויה החברתית מתרחשת במפגש סביב מזנון האוכל. אפשר להחליט במשותף על ימים מסויימים בשבוע (לא יותר מפעמיים) בהם ארוחת העשר הביתית תוחלף במנה המוסכמת על ידיכם, בקפיטריה.

מתבגרים רבים יעדיפו לעסוק בפעילויות אחרות (כגון ספורט) על פני הארוחה, גם אם הגיעה שעתה, דבר שיכול לגרום להם לאכילה בלתי מספקת עבור צרכיהם, או להיפך – הפעילות האחרת תהיה צפייה בטלויזיה או משחק במחשב, שלרב מלווה ב"נשנושים" שבאים על חשבון ארוחה מסודרת. כמובן שהצפייה בטלויזיה מתקיימת אף היא על חשבון שעות פעילות והוצאת אנרגיה, מה שיכול להוות גורם נוסף להשמנה בגיל זה. כהורים יש לתת את הדעת להשפעות אפשריות כגון אלו ולטפל בכל מקרה לגופו.

שלחו לנו שאלה

יש לכם שאלה? שתפו אותנו
יש למלא שם פרטי ומשפחה
יש למלא דוא"ל חוקי
יש למלא כותרת