נגישות

תזונת בני נוער

גילאי 13-18

טיפים - תזונה נכונה לבני נוער

שוחחו עם המתבגרים על חשיבות התזונה בחייהם

שוחחו עם המתבגרים על חשיבות התזונה בחייהם

צוות דיאטניות תנובה

בררו עד כמה הידע שברשותם הינו נכון ואמין. אתם תופתעו לגלות כמה מיתוסים שגויים ועצות חבריות לא נכונות מכוונות את דרכם. זהו צעד חשוב בדרך להכוונת המתבגר שלכם ל"שביל החלב" בעולם המזון.

התייחסויות הקשורות במשקל ובמראה ילדכם. הערות כגון "השמנת קצת באחרונה" או "מה קרה שאת/ה כל הזמן במטבח...", יכולים לפגוע בדימוי העצמי השברירי כל כך של המתבגר ולגרום יותר נזק מאשר תועלת

מחקרים מראים כי הורים וילדים משוחחים, בממוצע, 14.5 דקות ביום. ארוחת ערב משותפת הינה הזדמנות נפלאה להתפנות לשיחה עם בני הנוער, לחיזוק הקשר איתם שלרב רופף, והזדמנות לשמוע קצת על חייהם בזמן רגוע ונינוח

לבני נוער רבים חסרות שעות שינה והם עייפים שעות רבות במשך היום. עייפות עלולה לגרום לא רק לעצבנות ולחוסר ריכוז אלא גם לאכילה מרובה שלא בהתאם לצרכי הגוף ובעקבות כך כמובן להשמנה

גיל ההתבגרות הוא גיל ההתמרדות והיא עלולה לבוא לידי ביטוי גם בהרגלי האכילה. אל תיכנסו עם המתבגר "ראש בראש" בנוגע לתזונתו והתעקשו רק על 2-3 דברים שנראים לכם חשובים במיוחד. למשל, לא יוצאים מהבית בלי ארוחת בוקר או לא אוכלים בזמן צפיה בטלוויזיה

מלבד הנזקים הידועים ונמוכרים, חשוב לזכור שעישון בקרב בני הנוער, מפחית גם את ספיגת הוויטמינים מן המזון וכתוצאה מכך פוגע במצבם התזונתי

בגיל ההתבגרות נושא האסתטיקה הינו בחשיבות עליונה. אפשר לפנות דרך ערוץ זה בכדי לעודד את בני הנוער לתזונה בריאה. למשל: "כך השיער שלך ישמור על ברק ונפח" או "עור הפנים שלך יהיה רענן" וכו'

שלחו לנו שאלה

יש לכם שאלה? שתפו אותנו
יש למלא שם פרטי ומשפחה
יש למלא דוא"ל חוקי
יש למלא כותרת