תנובה מודיעה על העלאת מחירים ב-3.5% בממוצע; מחיר הקוטג' לא יעלה

25/10/2012

לאור עליית מחיר החלב הגולמי ב- 9.4% ועלויות הייצור - מחירי המוצרים שאינם מפוקחים של תשלובת החלב (המהווים רק כמחצית מהכנסות תשלובת החלב) יעלו בממוצע של- 3.5%. מחיר הקוטג' לא יעלה עד להחלטה על עליית מחירי המוצרים בפיקוח. מחיר הגבינה הלבנה יעלה רק ב-2.5%


אריק שור, מנכ"ל קבוצת תנובה: "עליית המחירים נובעת מעליית מחיר החלב הגולמי בשיעור של 9.4% ומהתייקרויות עלויות הייצור בסך מאות מיליוני ₪ בשנה. יחד עם זאת, תנובה מתנהלת ברגישות רבה במוצרים הבסיסיים שהיא מייצרת ולכן הגבינה הלבנה תעלה בשיעור נמוך באופן משמעותי (ב- 2.5% בלבד) והקוטג' שמחירו אינו מפוקח לא יעלה  עד להחלטת הממשלה לגבי עליית מחירי המפוקחים". 
 
קבוצת תנובה הודיעה היום לרשתות השיווק ולקמעונאים על עדכון מחירי מוצריה אשר ייכנס לתוקף בתחילת חודש נובמבר. מוצרי תשלובת החלב הלא מפוקחים יעלו בשיעור ממוצע של 3.5%. תנובה מסרה, כי למרות שמחיר הקוטג' אינו מפוקח, מחירו לא יעלה עד להחלטת הממשלה  לגבי העלאת מחיר המוצרים המפוקחים מתוך רגישות ציבורית. כמו כן נמסר כי הגבינה הלבנה תעלה רק ב- 2.5%.

מתנובה נמסר כי עלייה זו הכרחית ונובעת מעליית מחיר החלב הגולמי בתחילת החודש בשיעור של 9.4% ומעליית עלויות הייצור ובהם המים, החשמל, הארנונה , הדלק  וחומרי האריזה שמשמעותם מאות מיליוני שקלים תוספת עלות שנתית לתנובה, עלויות אותן תנובה ספגה וסופגת בשנה האחרונה. גם לאחר העלאת מחירים זו תנובה עדיין סופגת עלויות כבדות בייצור, לאור עליית מחיר החלב הגולמי של המוצרים המפוקחים (חלב, עמק מעדנייה, גלבוע במעדנייה, גיל, אשל, שמנת חמוצה, חמאה) שמחירם לא יעלה עד החתימה על צווי הפיקוח.

מנכ"ל קבוצת תנובה, אריק שור, מסר היום: "על אף עליית מחיר החלב הגולמי והתייקרויות עלויות הייצור ביצענו את העדכון הנמוך ביותר שיכולנו ונמשיך לספוג חלק מהעלויות. צריך לזכור שקרוב  ל-50 % מהמחזור של תשלובת החלב הינו מפוקח (או צמוד מפוקח)  על ידי הממשלה".
 
שור הוסיף "התנהלות תנובה בהקשר של מחירי הקוטג' והגבינה הלבנה ממחישה את ההבנה שלנו כי מוצרים אלה הינם בסיסיים ונמצאים בכל בית בישראל ועל כן אנחנו מגלים רגישות גבוהה למחירם. מחיר הקוטג' לא יעלה עד להחלטת הממשלה על עליית מחירי המפוקחים וזאת למרות שהקוטג' אינו מפוקח. בנוסף, מחיר הגבינה הלבנה יעלה רק ב- 2.5% וזאת  מתוך רצון להתחשב בציבור הצרכנים עד כמה שניתן".
 
שור התייחס לשיקולים שעמדו בפני תנובה: "באוקטובר בשנה שעברה הוזילה תנובה את מחירי מוצריה בעלות כוללת לצרכנים של כ- 130 מיליון ₪. מאז אנו משתדלים למצוא את האיזון בין הצרכנים, שזכאים למחירים נמוכים, לבין הצורך של תנובה להתמודד עם התייקרויות בעלויות הייצור, אשר מתורגמות לעלות של כמה מאות מיליוני שקלים.
 
הרצון לשמור על איזון זה נמצא בראש סדרי העדיפויות של תנובה. שמירת האיזון מהווה שיקול מרכזי גם בעליית המחירים הנוכחית וברגישות היתר לקוטג' ולגבינה הלבנה. האיזון בין הצרכנים והצורך של תנובה להתמודד עם עליית מחירי התשומות ימשיך להוות שיקול גם בעתיד".
 
להלן גובה עליית קבוצות המוצרים:
קוטג' – ללא שינוי  (יעודכן בהתאם לשינוי שיקבע על ידי הממשלה עם עליית המפוקחים)                         
גבינות רכות –  2.5%                            
שמנת מתוקה- 2.5%         
משקאות חלב- 4.8%     
חלב מועשר 3%
יוגורטים- 4.8%
מעדנים – 3.5% 
גבינות צהובות מדף – 4.8%
גבינות מלוחות  - 4.8%
 
עוד הודיעה תנובה כי מחירי מוצרי סנפרוסט, מעדנות, מאמא עוף, אוליביה ואדום אדום יועלו בשיעור ממוצע של  4.6% (סנפרוסט – 4%; מעדנות – 5%; אוליביה 5%; מאמא עוף – 5%; אדום אדום – 4%). עלייה זו נובעת מעלייה במחירי תשומות והתייקרות מחירי חומרי הגלם (החיטה, העוף, השמן וכו') ומהתייקרות עלויות הייצור ובהם חשמל, מים, דלק, ארנונה ועוד בשנה האחרונה.

חזרה לכל ההודעות >