שאלות ותשובות

האם אפשר לחמם משקאות צמחיים?

אנחנו יודעים שמשקאות חלב צמחיים יכולים להוות תחליף לחלב מן החי בקפה, בדגני הבוקר ובדייסה. אבל האם ניתן לחמם אותם? זוהי התשובה המלאה
משקאות צמחיים יכולים להחליף את החלב מן החי בכל השימושים הרווחים. כל סדרת המשקאות של תנובה Alternative מתאימה לשתייה חמה וקרה, לדגני בוקר, דייסות וכו'. משקה הבריסטה שיבולת שועל הוא המתאים ביותר לחימום והקצפה במקציף חלב ביתי כתוספת לקפוצ'ינו, גם משקה בריסטה סויה ללא תוספת סוכר יעניק קצף סמיך ויציב ממש כמו חלב מן החי. בעוגות, מאפים או תבשילים שבהם רוצים להמיר את החלב במשקה צמחי, מומלץ להשתמש במשקה סויה של תנובה Alternative במתיקות מופחתת או ללא תוספת סוכר או במשקה בריסטה שיבולת שועל, שלושת אלה בעלי טעם נייטרלי ולא משנים את טעמי התבשיל.

האם אפשר לחמם משקאות צמחיים?

מחקרים לא מעודכנים אחראים על מיתוס ישן שקובע שסויה אינה בריאה ואף מזיקה. אבל ההיפך הוא הנכון, לא רק שאינה מזיקה, היא תורמת לא מעט, וזה ההסבר המלא
איזופלבונים. זהו הרכיב שהעניק לסויה את הקשר המפוקפק עם הגברת הסיכון לסרטן השד ולפגיעה ברמות הטסטוסטרון אצל גברים. האיזופלבונים הם תרכובות כימיות הדומות בהרכבן להורמון האסטרוגן ועל כן יכולות לעורר בגוף השפעה הורמונאלית. בעבר חשדו כי משום כך, עלולים האיזופלבונים להגביר מצבים של סרטן שמקורו בפעילות ההורמונים כמו סרטן השד, וכן כמעודדי התפתחות מינית מואצת בקרב ילדים, ועל רקע זה התפרסמה המלצה להימנע ממתן סויה לילדים. אך כיום טענות אלה הופרכו. למעשה, נמצא כי אותם איזופלבונים יכולים לסייע במניעת סרטן שמקורו הורמונלי, במחקר שנערך ע"י הקרן העולמית לחקר סרטן נמצא כי צריכת סויה בקרב חולות ושורדות סרטן השד עשויה להפחית את אחוזי התמותה והישנות של המחלה. איזופלאבונים הם פיט וכימיקלים, חומרים הנמצאים בצמח כדי להגן עליו ומשפיעים גם על גוף האדם. מחקרים בתחום מצאו כי לפיט ואסטרוגנים ישנה השפעה תהליכים טרום סרטניים כמו הפחתת מוטציות בדנ"א ותאי דם המזינים תאים סרטניים.

האם סויה בטוחה לילדים?

חלבון הוא אחד מאבות המזון החשובים לגופנו, והוא מחולק לשתי קבוצות: חלבון מבני שקיים בתאים ואחראי בין היתר על בנית הרקמות וחידוש הקולגן, וחלבון תפקודי שנחוץ בין היתר לתפקוד תקין של המערכת החיסונית, המערכת העצבית והמערכת ההורמונאלית.עשרים ושתיים חומצות האמינו שקיימות בחלבון נחוצות לתפקודו התקין של גוף האדם. שמונהמהן נקראות 'חומצות אמינו חיוניות' שאותן הגוף לא יודע לייצר, ועל כן הן חייבות להימצא באופן שוטף בתפריט היומיומי שלנו. חלבון מלא הוא חלבון המכיל את כל חומצות האמינו החיוניות ואינו דל באחת מהן. חלבונים מלאים תמצאו בבשר, מוצרי חלב וביצים וכן בסויה. פולי הסויה הם סוג של קטנייה, אולם נבדלים משאר הקטניות שהחלבון מלא יותר מאשר בשאר הקטניות.מנת טופו במשקל 100 גרם מכילה כ-15 גרם חלבון, וב-150 גרם אדממה (פולי סויה ירוקים), יש -17 גרם חלבון.משום כך הם משמשים פולי הסויה לייצור מוצרים שונים כמו טופו, משקאות סויה וממרחים צמחיים המשמשים כתחליפי גבינה מבלי לוותר על חלבון איכותי ומזין.

כמה חלבון יש בפולי הסויה?

קוקוס מככב במטבח שלנו כבר כמה שנים. שנים רבות נתפס כלא בריא, אבל החדשות הטובות הן שלאחרונה מסתבר שקוקוס הוא לא רק טעים ומעשיר כל מנה, הוא גם בעל תכונות תזונתיות מיטיבות.
קוקוס הוא כבר מזמן לא רק שבבים לבנים מיובשים שמקשטים כדורי שוקולד. היום, למזלנו, הוא זמין במגוון תצורות בריאות וטעימות יותר. מלבד הפרי הגולמי, קוקוס זמין גם בשמן, חלב קוקוס חמאה ועוד.
אגוז הקוקוס הוא בכלל זרע של עץ דקל שנקרא בעברית נרגיל. הוא מורכב מקליפת עץ עבה, בשר לבן ונוזל חלבי שקוף ומעט שומני. . קוקוס מכיל כמות גדולה של מנגן, מינרל חיוני לגוף וכן נוגדי חימצון חזקים שתורמים לחיזוק מערכת החיסון, בזכות תכונות אנטי בקטריאליות ואנטי סרטניות.
קוקוס מכיל כמות גדולה של שומן רווי שעלול להשפיע על בריאות הלב, ובשנים האחרונות נעשו מחקרים חוזרים על מנת לבחון השפעות שליליות. השומנים הרוויים אשר בקוקוס שונים מאלה המגיעים ממזון מן החי, וייתכן כי תכונות אלה המייחדות אותו, משפיעות באופן שונה על שומני הדם. מלבד זאת, היום מרבית החוקרים מסכימים שלמרות שיכולות להיות השפעות כאלה, רוב בני האדם לא צורכים כמויות מזיקות של קוקוס ומוצריו, ויתרונותיו הבריאותיים זמינים לנו.
הוסיפו משקה קוקוס שקדים מסדרת תנובה Alternative לדייסת קוואקר ותיהנו מתחליף חלב בריא וטעים.

מהם היתרונות התזונתיים של קוקוס?

היא נחשבת לאחד הדגנים הבריאים בעולם בזכות כמות גדולה של ויטמינים ומינרלים שונים. אם לא הוספתם שיבולת שועל לתפריט היומי עד עכשיו, הנה כמה סיבות טובות
שיבולת שועל משמשת לא רק להכנת דייסה אלא גם כמשקה המשמש תחליף צמחי, טבעוני ובריא לחלב מהחי.
שיבולת שועל מהווה מקור מצוין לפחמימה מורכבת שמתפרקת בגוף לאט יותר ולכן שומרת על איזון רמות הסוכר בדם,השילוב עם כמות הסיבים הגדולה מעניק תחושת שובע לאורך זמן. בשיבולת שועל כמות גדולה של סיבים מסיסים שתורמים לשמירה על רמות הכולסטרול ולהגנה והזנה איכותית יותר של אוכלוסיית החיידקים הטובים במעי.
שיבולת שועל (35 גרם) להכנה מהירה, תספק לגוף כ20%מכמות המגנזיום המומלצת ביום וגם אבץ, ברזל וויטמינים מקבוצת B. משקה בריסטה שיבולת שועל מסדרת תנובה Alternative, מועשר בסידן, בעל טעם נייטרלי וגוף עגול ומלאמומלץ לשתיית קפה ומוסיף לכל כוס ערך תזונתי נוסף .

אילו יתרונות בריאותיים מסתתרים בשיבולת שועל?

הם עשירים בחלבון, שומן בלתי רווי וויטמין E ומחקרים מצאו שהם משפיעים לטובה על מגוון מערכות בגוף. אלה היתרונות הבריאותיים של השקדים
השקדים מזינים אותנו בני האדם, כבר אלפי שנים, וזה לא מקרי. השקד, שאמנם נחשב לסוג של אגוז אבל הוא למעשה זרע של עץ השקדייה, הוא אחד מהזרעים הבריאים ביותר שאנחנו יכולים לאכול. והוא אכן אחד מהמאכלים הנפוצים והנמכרים בעולם. ושקדים לא נאכלים רק בצורתם הטבעית. כיום ניתן לצרוך שקדים במגוון דרכים: קלויים, קלופים או קצוצים, כשמן או כחמאה וכמובן כמשקה שקדים. אז למה כדאי לנו להכניס אותם לתפריט היומי?
שקדים מכילים כמות נאה של חלבון, וויטמין E, נוגד חמצון עוצמתי.בשנים האחרונות שקדים בלטו במחקרים שונים כתורמים לאיזון רמות הסוכר בדם, אם מוסיפים אותם למנה המכילה פחמימות, כמו פרי למשל, לשמירה על בריאות הלב, לקבלת מקור איכותי לסיבים תזונתיים ולשומן טוב, כשהם אינם קלויים או מטוגנים. ניתן לצרוך את השקדים בצורתם הטבעית, כחמאה או שמן שהופקו בכבישה קרה או במשקה שקדים, למשל בהכנת שייק על בסיס משקה שקדים.

מהם היתרונות הבריאותיים של שקדים?

התשובה לשאלה הכי חשובה, איך תבטיחו לעצמכם כוס קפה חם ומפנק בכל הכנה?
אם אתם אוהבים קפה אתם בטח מעריכים כוס קפה חם ואיכותי ויש לכך סיבה מצוינת. טמפרטורת המים החמים המשמשים להכנת קפה יכולים במידה רבה להכריע אם תקבלו כוס משקה איכותית. טמפרטורה נמוכה מדי לא מספיקה לבישול פולי הקפה ולמיצוי הארומה והטעם העמוק במלואם. טמפרטורה גבוהה מדי מצד שני, יכולה לשרוף את הקפה ולהותיר טעם מריר ולא נעים. מספר הקסם שאליו שואף כל חובב קפה הוא 95 מעלות בדיוק, שהיא הטמפרטורה האידיאלית לבישול קפה, שבה הקפה מצליח להתבשל בדיוק לטעם המריר עמוק וייחודי של הקפה.
אל דאגה, אין צורך להצטייד במדחום. מכונות הקפה הביתיות מתוכננות לבשל את הקפה בטמפרטורה הנכונה. אם אתם משתמשים במקינטה ביתית וודאו שהקפה מתבשל על אש קטנה וכבו אותה מיד כשהקפה מבעבע קלות ומגיע לסף העיגול שבמרכז המכסה.
ואגב, אם אתם חובבים קפה קר כדאי לדעת שהדרך הטובה ביותר להכין תמצית קפה קר איכותית היא להשרות את פולי הקפה הטחונים במים קרים למשך לילה במקרר. ההשרייה הארוכה מאפשרת לטעם הקפה להתפתח ולהגיע לאיכויות הטעם דומים לגרסה החמה, בעוד שערבוב של תמצית אספרסו חמה עם קרח ומים פוגעים באיכות ובארומה.
ואחרי שיש לכם כוס קפה איכותית וטעימה זה הזמן להוסיף אליה את משקה החלב הצמחי האהוב עליכם מסדרת משקאות הבריסטה המיועדת לקפה.

מקור: https://www.roastycoffee.com/coffee-brewing-temperature/
https://www.homegrounds.co/aeropress-cold-brew/

מה הטמפרטורה המושלמת להכנת קפה?
האם אפשר לחמם משקאות צמחיים?האם סויה בטוחה לילדים?כמה חלבון יש בפולי הסויה?מהם היתרונות התזונתיים של קוקוס?אילו יתרונות בריאותיים מסתתרים בשיבולת שועל?מהם היתרונות הבריאותיים של שקדים?מה הטמפרטורה המושלמת להכנת קפה?