איך קוראים טבלה תזונתית

 ערך תזונתי ל- חלב טרי 3%  100 מ"ל  לכוס (200 מ"ל)
 אנרגיה (קלוריות)  60  120
 חלבון (גרם)  3.3  6.6
 פחימימות (גרם)  4.95  9.9
 סך השומנים (גרם)  3  6
 חומצות שומן רוויות (גרם)  1.8  3.6
 חומצות שומן טראנס (גרם)  פחות מ-0.5   פחות מ-0.5
 כולסטרול (מ"ג)  9  18
 נתרן (מ"ג)  50  100
 סידן (מ"ג)  100  200

אנרגיה
סך הקלוריות שמספק המוצר. הקלוריות מחושבות לפי תכולת הפחמימות, השומן והחלבון במוצר, כאשר כל גרם חלבון או פחמימה מספק 4 קלוריות וכל גרם של שומן מספק 9 קלוריות.
לכן מוצרים דלי שומן מספקים בדרך כלל פחות קלוריות. יש לשים לב כי הערך המצוין בסימון מתיחס ל-100 גרם או 100 מ"ל מוצר, ולכן חשוב להתייחס למנת צריכה מקובלת. גביע יוגורט  לדוגמה מכיל בד"כ 150 גרם, ולעומת זאת פרוסת גבינה צהובה שוקלת כ-25 גרם בלבד.


חלבון
חיוני לבנייה ולגדילה. צריכה ממוצעת יומית היא פחות מ- 1 גרם חלבון לכל ק"ג משקל גוף. לדוגמא גבר או אישה במשקל 70 קג זקוקים לכ- 60 גרם חלבון ביום. צריכה נאותה של חלבונים חשובה במיוחד בתקופת הגדילה. חישוב צריכת החלבונים המומלצת לילדים הוא לפי גיל – לדוגמא ילד בגיל 4-8 זקוק לכ- 19 גרם חלבון ליום, וילד בגיל 9-13 ל- 34 גרם.

פחמימות
ספקיות האנרגיה של הגוף. הערך מציין את סך הסוכרים והעמילנים שבמוצר. מרבית מוצרי החלב מכילים לקטוז שהוא ה סוכר החלב  המצוי  בו באופן טבעי. מוצרים ממותקים מכילים גם סוכר מוסף. לכן, על פי הערך פחמימות בסימון התזונתי לא ניתן לכמת את הסוכר המוסף למוצר, ויש לבדוק זאת ברשימת הרכיבים.

שומן
מצוי בחלב באופן טבעי, אך תכולתו משתנה ומגוונת מאוד במוצרי החלב השונים. מוצר דל שומן יכיל לכל היותר 2% שומן. יש לשים לב כי הערך המצוין בסימון מתיחס ל-100 גרם או 100 מ"ל מוצר (כך גם הערך הנתון באחוזים), ולכן חשוב להתייחס למנת צריכה מקובלת. גביע יוגורט לדוגמה מכיל בד"כ 150 גרם, ולעומת זאת פרוסת גבינה צהובה שוקלת כ-25 גרם בלבד. שומן החלב מכיל שומנים מסוגים שונים, כ- 2/3 משומן החלב הוא שומן רווי וכ 1/3 שומן חד בלתי רווי.

נתרן
מינרל המצוי בטבע אך מופיע בעיקר במלח, הן בבית והן בתעשיית המזון. מוצרי חלב שאינם גבינה, מכילים אך ורק את הנתרן המצוי באופן טבעי בחלב. לרוב הגבינות מוסיפים מלח בתהליך הייצור. מוצר דל נתרן יכיל לכל היותר 120 מ"ג נתרן ל- 100 גרם. מומלץ להגביל צריכת מלח לכפית מלח ביום (2000 מ"ג נתרן).

סידן
מינרל חיוני בעיקר לעצמות. צריכה נאותה שלו חשובה בכל גיל ושלב בחיים. מוצרי חלב עשירים בסידן באופן טבעי, אך שונים זה מזה בכמות שהם מכילים. יש לשים לב כי הערך המצוין מתייחס ל-100 גרם או ל-100 מ"ל מוצר., ולכן חשוב להתייחס למנת צריכה מקובלת. גביע יוגורט לדוגמה מכיל בד"כ 150 גרם, ולעומת זאת פרוסת גבינה צהובה שוקלת כ-25 גרם בלבד. התצרוכת היומית המומלצת של סידן הינה 1,000 מ"ג ביום (למבוגרים).